20 Şubat 2010 Cumartesi

Gençler





Fotoğraftakilerin biri askerde.Öteki,askerliği bitirmiş fakat hala harcadığı beş ayın hayatında ne gibi değişiklikler yaptığının farkına varmaya çalışıyor-belki de hiçbir zaman varamayacak,belki de o beş ay hiçbir değişiklik yaratmadı-kim bilir?En sonuncusu,belki de içlerinde en umutsuz ama aynı zamanda en çok umut dolu olanı.Üniversiteye ilk başlayan ancak hala bitirememiş olan.bilmemkaç senedir bitirmeye çalıştığı okulun ne anlam ifade ettiğini okula başladıktan yıllar sonra anlamış ancak farkına vardığı şeylerin onu çevresinden ne kadar uzaklaştırdığını da üzülerek izlemekte...Türkiyede yaşayan üç genç.İnsanları hayata hazırlayamayan bir eğitim sisteminin tornasından geçmiş fakat hiçbir zaman o eğitim sisteminin hedeflediği bireyler olmamış,olamayan,olamayacak üç genç.Birbirinin en iyi dostları olan fakat artık biraraya gelme imkanları gittikçe sınırlı olan.Biraraya geldikleri nadir anlarda okudukları lisenin gece manzarasına tav olup çekirdek çitleyen,Okulun futbol sahasına vuran gölgelerinin fotoğraflarını çeken üç tane ne yaptığını bilmeden yaşayan,hayattan zevk almaya çalışan,toplumun ak dediklerine kara diyen-en azından demeye çalışan-üç genç.Bu saatte bu yazıyı bana yazdıran üç genç.Nerdesiniz?

1 yorum:

piqbid dedi ki...

İşte Morpheus'un özelliği bu..
ben bu fotografları bulup altına böyle bi yazı yazarak koymayı düşünürken,o da aynı şeyi düşünmüş ve yapmış.
benim yıllar önce begenerek dinledigim bir şarkıyı,yıllar sonra GogoDidi bir şarkı buldum,dinle bayılacaksın demesi,internette dolanan binlerce yazı içinden aynı yazıları tesadüfen seçip okumuş olmamız,İçimizdeki İstanbul Aşkı,Fotoğraf sanatına ilgisi,Bazen fikirlerimiz uyuşmasa da beğenilerimizin uyuşması,Sanata ve sanatçıya verdiği değer(bir gün bu tsıfatı benim de biri için kullanacagım hiç aklıma gelmezdi) morpheus'u vazgeçilmez yapan birçok etkenden sadece birkaçı..

Neo mu? Sitenin üstündeki sayaç sıfırlansın da,Onun hakkında da bir iki kelamım olur elbet..

Yorum Gönder