16 Eylül 2009 Çarşamba

Seda Sayan ve Pepsi

Efendim siz bilmezsiniz ama morpheus bilir ki reklamları severek izlerim. Hatta reklam videosu güzel hazırlanmış ürünleri hemen alasım gelir o derece… Amma velâkin bazı reklamlar yok mu... Güzelim günün içine ederler, kanalı hemen değiştirmekte tereddüt etmezsiniz. İşte bugün buna benzer bir reklam videosuna sahip bir markayı masamıza yatırıp orasını burasını didik didik edeceğim.

Konuya dalmadan önce Seda Sayan ile reklam fikrini, Pepsi'ye kim itelemişse tebrik ediyorum. Zaten bu markayı ancak böyle bir isim temsil edebilirdi (!). Ama bir yerde de hak veriyorum çünkü bahsi geçen şahıs Seda Sayan sonuçta, Türkiye’nin en güvenilir ismi(anketler öle buyurmuş o anketi kim yaptı merak konusu neyse…) ayrıca çoğumuzun annesi gün içinde onun televizyondaki garip programlarını evinden eksik etmiyor hatta çoğu insan için de yetkili merci. Hal böle olunca marka haklı olarak; pepsi tüketmemizi buyuran Seda hanımın kitlesi olan anneleri hedeflemiş. Annelerin kola içme evladım dediği şu günlerde bence yanlış düşünülmüş. Sevgili pepsi sen kesin araştırmışsındır ama kolayı en çok gençler tüketiyor ve ben Seda Sayan’ı seven aklı başında bir genç görmedim henüz. Kendim de genç olarak (öle hissediyorum hala :)) Seda Sayan'ı televizyonda her gördüğümde hemen kanalı değiştiriyorum, korkumdan televizyonu kapatıp bilgisayarımdaki balıklı ekran korucusuna odaklanıp beynimi arındırıyorum... Sunduğu programda kendini uzun göstermek için kamera hileleri, kendini her şeyi bilen kadın moduna sokuşu bir de o sesi yok mu.. off off anlatırken bile bir hoş oldum efendim anlayın işte.



Reklam videosuna gelince Seda hanım bir tırla gelip günün mağduruna hemencecik müdahale ediyor ve pepsi promosyonlarını çok basitçe hazırlanmış şarkı sözleriyle anlatıyor, herkes mutlu oluyor. Yukarıda didik didik edeceğim dedim çok özür dilerim ama yapamayacağım çünkü ayrıntıya girmem için tekrar tekrar izlemek zorundayım ve bunu hiçbir insan evladı hak etmiyor inanın...



Oysa geçmişten bugüne pepsi reklamında oynayanlara bakıyorum göze, kulağa hitap eden insanlar. Jennifer Lopez'den tutun Britney Spears'a oradan Beckham’a kadar ve hatta eskiler bilir Michael Jackson bile pepsi reklamında oynamışlığı var. Bu kadar karizma adamlarla reklam filmi çektikten sonra karizma diye Seda Sayan'ı getir? Olacak iş mi bu Pepsi? Yakıştı mı sana?



Yazımın sonlarına doğru belirtmek isterim ki Seda Sayan yüzünden çok sevdiğim pepsi ürünlerini marketlerden artık alamaz oldum. İlk başlarda kimseler görmesin diye gazeteye sardırmalar akabinde siyah poşet bir çözüm gibi durdu ama çevremdeki insanların fark etmesi uzun sürmedi. Zaten parayı uzatırken içimde bir burukluk, siyah poşeti elime aldığımda ise hoş olmayan bir gariplik ve aniden gelen titremeye daha fazla da dayanamazdım. Bu yüzden pepsi ile arama bir mesafe koydum.

Umarım pepsi ileriki zamanlarda yapacağı reklam videoları için İbrahim Tatlıses, Mahmut Tuncer ve Petek Dinçöz gibi halka mal olmuş insanları oynatmayı düşünmez de yıldızımız barışır.

Bunları yazarken gözyaşlarımı silen morpheus’a da minnettarım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

eleştirirken ben de bir yandan komik olayım herkes gülsün heyo dünya barışı falan demişsin dostum ama sadece demişsin, demekle kalmışsın yani..biraz daha kasmadan, daha rahat...

Yorum Gönder